Xavi Tribó (1972)

Xavi Tribo

Neix a Barcelona el 17 de juliol de 1972, i és alumne de l’Escola Pia de Sant Antoni des del parvulari fins al batxillerat; és en aquesta etapa on mostrar el seu interès per els nous llenguatges informàtics aconseguint el premi Cirit al seu treball de recerca quan cursava el 2nde batxillerat ( curs 1991-1992). Realitza la carrera d’enginyeria informàtica en la Universitat autònoma de Barcelona.
Des de l’inici de la seva carrera professional ha estat vinculat a tecnologies emergents i a projectes interactius. Així és que va desenvolupar el primer reproductor de cinema digital a Europa per a «Where the money is» de Paul Newman al 2001 i el primer Processador d’Imatge Estereoscòpica europeu al 2008, entre altres. Va ser també l’encarregat de fer la transició de 35 mm a digital al Festival de Cinema de Sant Sebastià.
Actualment Xavi Tribó és Head of Technology a Glassworks Barcelona , aquest fet l’ha portat a formar part del jurat del Festival de Cannes Lions 2015 en la secció Innovation.
Ha creat el departament de Projectes especials Xavi’s lab, que s’encarrega de desenvolupar projectes que combinen interactivitat i tecnologies emergents.
Algunes d’aquestes creacions Greenpeace «Su futuro también es nuestro», Pay Per love, Pay Per Laugh; aquest darrer ha rebut nombrosos premis internacionals: 8 Cannes Lions, 13 premis Eurobest , 5 D&AD Pencils i 3 LIA Awards. A més ha participat en nombrosos festivals, conferències i esdeveniments com el Festival Sònar 2013, 2014 i 2015
La seva col·laboració amb el món del cinema és molt notable participant en moltes produccions , la darrera de les quals , en la pel·lícula de J.Bayona «A Monster calls» realitzant els dos contes d’animació de la pel·lícula en el seu estudi.
També ha estat reconegut amb un Premi Sant Jordi 2008 a la Millor innovació tecnològica que va ser atorgat per RNE i L’ICIC ( Institut Català de les Indústries Culturals de la Generalitat de Catalunya.