Joan Vàzquez ( 1984)

joanvazquez2015

Va néixer a Barcelona i va estudiar a l’Escola Pia de Sant Antoni. Des de ben jove es va interessar pels musicals , i es va preparar per a debutar amb Rent de Jonathan Larson, dirigit per Abby Epstein y Michael Grief, al Teatre Principal de Barcelona l’any 1999. L’any 2000 estrena Rent al Tetare Coliseum de Madrid. També col·labora com a cantant a Catalunya Ràdio a “La Quarta Paret”. Continua la seva carrera a “My Fair Lady” el 2002 a Madrid. I el 2003 estrena “ Gaudí” al Barcelona Teatre Musical., aquets mateix any col·labora per primera vegada al “Musical Més Petit” iniciant un equip amb Daniel Anglès. , que el portarà a treballar a “Jugant a Rodgers” en el Versus Tetare de Barcelona. S’inicia en la dirección teatral en el festival Grec de Barcelona com a assistent d’Abby Epstein a “Hedwig y el centímetro cabreado”. En aquests anys també tradueix i adapta lletres de diferents musicals com “Fama “al català o” Mamma Mia!!”
Sense deixar el món del teatre participa a l’escola Aules com a docent i responsable del departament de Música. Feina que compaginarà fins l’actualitat.
L’any 2004 i per al Forum de les cultures interpreta el paper d’Abdullah al musical “Bagdad Café” i al desembre estrena “Off-Broadway” al Teatre Romea. I prepara el musical” Fam”a per a l’estrena a Madrid al Tetare Calderón , traduïnt ara les cançons al castellà .
La seva carrera continua sense aturador: participant en musicals com:” Merrily We Roll Along” I” Josep and the Amazing Technicolor Dreamcoat” traduïnt I adaptant les cançons al català. I que estrenarà l’any 2006 en el personatge de Frank ,pel que va obtenir una nominació al Premi Butaca al millor actor de musical .
Amb el Musical Més Petit estrena “Tu, jo, ell, ella…i 10 anys més” al festival de Temporada Alta de Girona.
Interpreta a Sky a” Mamma Mia” al Barcelona Teatre Musical els anys 2007-2008. A partir de 2009 torna a dedicar-se a la dirección en la producción “Aquests cinc anys”al Palau de la Música. I és en aquest momento que escriu el seu primer text per a teatre.”Mortal de necessitat”
Participa en la gira nacional de l’obra “Los chicos de Historia” dirigida per Josep Ma.Pou. I el 2010 escriu i dirigeix “ La Rínxols d’Ors i els 3 Óssos” per al Musical més Petit..
El 2011 escriu i dirigeix “El Llibre de la Selva” a més d’interpretar a Claude a la produció Hair al Teatre Apolo de Barcelona.

Joan forma partde l’equip de professors de la Academia en la nova edició de Operación Triunfo 2011.
A partir de 2012 estrena Hair a Madrid.

Al 2013 Joan estrena “Concierto íntimo”, el seu primer concert en solitari a Madrid i Barcelona. Interpreta George al musical ” Goodbye Barcelona”, dirigit per Fran Arráez.

Al 2014 estrena i dirigeix el seu primer text teatral “Se fue en un barco” a l’Almeria Teatre.

Intervé al musical “Flor de nit” de Guinovart i Montalbán produït per la companyia Gataro i dirigit per Víctor Alvaro.