Francisco Casavella (1963-2008)

francisco casavellaFrancisco Casavella

Francisco Casavella va néixer el 15 d’octubre de 1963 a Barcelona. En realitat es deia Francisco García Hortelano, però va adoptar el pseudònim per evitar confusions amb l’escriptor Juan García Hortelano, amb qui no tenia cap relació familiar.
Va ser alumne de l’Escola Pia de Sant Antoni on treballava el seu pare , el Sr.Gisleno Garcia , professor de matemàtiques a secundària.

La seva carrera com a escriptor va començar als vint-i-set anys amb El triunfo, obra amb la qual va obtenir el premi Tigre Juan a la millor novel•la inèdita. Posteriorment publicà diverses novel•les, com Quédate (1993), Un enano español se suicida en las Vegas (1997) i la novel•la juvenil El secreto de las fiestas (1997)

Fou el guionista de la pel•lícula Antártida (1995), la primera obra del director Manuel Huerga, fet que li permeté dedicar-se exclusivament a l’escriptura de la trilogia El día del Watusi (2002-2003), formada per Los juegos feroces, Viento y joyas i El idioma imposible.
També col•laborà en el suplement de llibres del diari El País i en altres mitjans de comunicació.

L’any 2008 va guanyar el premi Nadal amb la última novel•la que va publicar: Lo que sé de los vampiros.

Tres de les seves novel•les han estat adaptades al cinema: Volverás (2002) dirigida per Antonio Chevarrías, l’adaptació d’ Un enano español se suicida en Las Vegas, nominada al Goya pel millor guió adaptat; El triunfo (2006) dirigida per Mireia Ros i El idioma impossible (2010) dirigida per Rodrigo Rodero, dedicada a la memòria de l’escriptor.

Casavella va morir el 17 de desembre de 2008 a causa d’un atac de cor, a l’edat de 45 anys.