Ferran Gili i Millera (1965)

Ferran Gili foto [1600x1200]

Director d’orquestra resident a Suïssa, Ferran Gili i Millera (1965) és membre de la tercera generació familiar que estudià a l’Escola Pia de St. Antoni Abat, on cursà tota la seva escolaritat, des de maternal fins a COU. Als cinc anys hi començà els seus estudis de música, aleshores com a activitat extraescolar, i durant els anys 80 participà activament en l’acompanyament musical de les Misses d’infants celebrades pels Pares Josep Liñan i Llorenç Bonet.

Un cop acabats els seus estudis al Conservatori del Liceu i al Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona, on obtingué el premi d’honor, els prosseguí als conservatoris de Ginebra i de Lausana, i els perfeccionà a Viena, Budapest i Dartington.

Premiat en el Concurs de joves compositors de la Generalitat de Catalunya, fou finalista del Concurs de direcció d’orquestra de la Comunitat Europea a Spoleto i obtingué una beca de la Busenhart Morgan-Evans Foundation per a ampliar estudis a la Gran Bretanya.

Des de l’any 2000 és director titular de la Musique Municipale de la Ville de Genève, la banda simfònica de Ginebra, i des del 2004, de l’Orchestre Amabilis, a Lausana, càrrecs que compagina amb la seva activitat com a director convidat d’altres formacions orquestrals. Es dedica també a la direcció de cors i a la composició, i és membre del jurat en diferents concursos d’interpretació musical.

Entre les seves produccions com a director d’orquestra destaquen obres com Ivan el Terrible, Orphée et Eurydice, Carmina Burana i el Requiem de Verdi, en sales com el Grand Théâtre i el Victoria Hall de Ginebra, o les catedrals de Ginebra, Lausana i Mónaco.