Calasanç Casanovas i Maspons (1815-1888), escolapi

Va néixer a Sabadell on va ser alumne de l’escola pia d’aquella ciutat i on va professar com escolapi. Va estudiar filosofia i grec i posteriorment realitza estudis teològics a Moià i a Barcelona , és en aquesta ciutat que s’ordena sacerdot l’any 1840.
Va ser membre i President de l’Acadèmia Filomàtica de Barcelona mentre residia a l’internat de l’Escola Pia de Sant Antoni. Va demostrar gran capacitat de treball destacant com a cal•lígraf, llatinista, hel•lenista, matemàtic, jurista i pedagog . També és un dels religiosos escolapis que participa més en la Província com a Consultor Provincial i Secretari Provincial del P.Tarter (1852-1863). Aconsegueix celebritat quan es nomenat Predicador Supernumerari de S.M. Isabel II. La feina més important la realitzarà a partir del seu nomenament com Assistent General d’Espanya per Pius IX i finalment General de l’orde 26 -8 1868. Va aconseguir un decret especial per tal que a Catalunya es pogués estudiar el catecisme en català. La seva gran contribució a l’orde de l’Escola Pia farà que Pius IX el nomeni General de tota l’orde el 26 d’agost de 1868 , encarregant-se amb molta dedicació a la millora i creixement dels col•legis escolapis arreu del món. El Papa Lleó XIII el mantindrà com a General fins la seva mort.