200 anys de l’Escola Pia Sant Antoni “on sempre hem mirat de transformar el nostre entorn gràcies a l’educació”

conferencia 11-11-2015El cicle de conferències “L’Escola Pia de Sant Antoni, 200 anys fent ciutat i país” es va cloure ahir a l’Institut d’Estudis Catalans rememorant un fet poc conegut, que la Residencia Universitària de Sant Antoni va acollir el Primer Congres de Cultura Catalana. L’historiador Josep Lluís Martín Berbois, va fer un recorregut per com aquest espai “ amb l’Octavi Fullat, el Felix Martí, el Lluís Xirinachs i el Jordi Porta va actuar davant la dura realitat que els envoltava” als anys 60. Va acollir reunions antifranquistes, estudiants perseguits i va mirar de defensar uns drets fonamentals que el règim no respectava, com ara el de la llengua i la cultura pròpies. És per això que “durant dos dies es va fer un Congrés on el principal triomf era, precisament, que es fes, ja que de continguts va ser una mica fluix” va explicar Martin.

El conseller d’Economia i Coneixement en funcions, Andreu Mas-Colell, ex alumne de Sant Antoni, va participar també en aquesta cloenda explicant com l’escola el va ajudar a créixer i on “ vaig tenir la primera interacció amb la democràcia: unes eleccions a delegat, que vaig guanyar.” Mas-Colell va lloar la figura de Octavi Fullà i “l’aire fresc que ens va portar, ensenyant i educant mostrant-nos la realitat i donant-nos les eines per interpretar-la.”

De la seva banda el director de l’Escola Pia Sant Antoni, Ramon Beringues, va agrair la bona acollida d’aquest cicle de xerrades que clouen la celebració dels 200 anys de l’escola. “Un centre on sempre hem mirat de transformar el nostre entorn gràcies a l’educació″.

Finalment el provincial de l’Escola Pia de Catalunya, Eduard Pini, va cloure l’acte recordant la importància del recorregut de la institució, “amb una història on sempre hem intentat incidir en la millora de la societat donant a les persones la millor eina per desenvolupar el seu potencial, l’educació. Esperem que, als propers 50 anys, podem continuar millorant el nostre entorn.”

Font: Escola Pia de Catalunya