Joan Manuel Serrat ( 1943)

joan-manuel-serrat

Joan Manuel Serrat va néixer l’any 1943 al barri del Poble Sec de Barcelona. Comença els seus estudis a l’Escola Pia de Sant Antoni.Des de ben petit es va sentir atret per la música popular, com els boleros i les coples; i al mateix temps pel fútbol, convertint-se en un gran seguidor culé.

Els èxits arriben ben aviat amb la publicació d’ un senzill que inclou la cançó “Paraules d’amor”. No trigarà en ser escollit per representar Espanya en el concurs d’Eurovisió amb la cançó ” La la la”, però ell refusa cantar-la en castellà i això li suposarà ser perseguit pel règim franquista. A partir de 1969 , durant l’exili provocat per la seva posició contrària a la Dictadura aconsegueix grans èxits a l’Amèrica Llatina.
A partir d’aquest moment parlem de la extraordinària carrera musical d’aquest cantautor que ha apropat l’ obra de grans poetes com Antonio Machado, Miguel Hernández o Mario Benedetti tot musicant els seus poemes.
És doctor honoris causa en 7 països. Ha guanyat nombrosos premis pels seus discs i diverses generacions han cantat i s’han emocionat amb cançons com: Mediterráneo, Aquellas pequeñas cosas, la tieta, Saeta, Cançó de matinada, Penélope, la guitarra, i moltes altres .
Darrerament ha fet gires amb un altre cantautor: Joaquin Sabina, amb un gran èxit de públic.