Rita Culla Perarnau ( 1947)

rita culla

Rita Culla Perarnau ( 1947)
Rita Culla és una il•lustradora i autora catalana dedicada al món del llibre infantil i del material didàctic i escolar des de fa més de 40 anys.
Llicenciada en Belles Arts i diplomada en l’Escola de pintura mural de Sant Cugat del Vallès. Inicia la seva feina en el món editorial als anys setanta a l’editorial Joventut on publica els seus primers llibres . Ben aviat compaginarà aquesta feina amb la de professora de secundària a l’ Escola Pia de Sant Antoni , on ha esdevingut un dels referents més importants de les darreres dècades en el món de la imatge de la nostra escola.
Disposa d’una gran obra , publicada en diferents editorials, destacant tota la sèrie publicada a la Editorial Salvatella amb finalitats didàctiques. Autora de diferent materials pedagògics i jocs educatius de Majora i Educa; col•labora amb editorials com Cruïlla, la Galera , Prima Luce, Abadia de Montserrat , CruÏlla, Andros,  Vicens Vives, La Galera, Casals, edebé.

Col·laboradora habitual de revistes com Cíclope, Lectures, Art i Lletres,  Tretzevents. S’ha traduït la seva obra al francés, al porttugués, al basc i langlés.
Autora de nombroses il•lustracions del material elaborat pel professorat d’ Infantil i Primària de l’escola Pia de Sant Antoni. Destaquen també innombrables col•laboracions en tot el que fa a la imatge externa de l’Escola , com realització dels Pòsters d’escola associada al Centre Unesco.
Lligada des de l’inici de la seva feina a l’Escola Pia de Catalunya participa activament en les Colònies P.Jordi Turull de Pineta ,i és l’autora del disseny dels Gegantons de Pineta i de bona part del material utilitzat en les diferents tandes de colònies.
És també l’autora del disseny dels gegants de la nostra escola : en Tonet i la Rita i tot el material que els ha acompanyat des del seu neixament