Ricard Palmerola 1921-2009

ricard palmerolaRicard Palmerola va nèixer a Barcelona el 4 de maig de 1921. Va ser alumne de l’Escola Pia de Sant Antoni i desd emolt jove es va dedicar al món dela ràdio on va debutar l’any 1941 a Ràdio Barcelona, com a galan del quadre escènic. Va estudiar declamació a l’Institut el Teatre i va donar vida a innumerables personatges tant de la comèdia com del drama.. Va ser el personatge de la sèrie radiofónica de detectius Taxi Key , l’any 1948 ; quan aquests programes de ràdio es feien amb públic en directe i amb orquestra inclosa.
Va rebre el Premi Ondas al 1971 en defensa de la llengua española a Amèrica, on també era molt popular.
Va treballar al llarg de 60 anys, dedicant part d’aquest temps a ser un dels actors de doblatge més reconeguts .Així com dirigint les produccions teatrals de la Ràdio Associaicó.
Va morir a Barcelona l’any 2009 , al seu enterrament van asistir nombroses personalitats del món de la ràdio , el teatre i el cinema.