Miquel Illescas (1965)

Miquel IllescasMiquel Illescas

Miquel Illescas i Córdoba (Barcelona, 3 de desembre de 1965),va ser alumne de l’Escola Pia de Sant Antoni. És el jugador d’escacs català més important de tots els temps .Va obtenir el títol de Mestre Internacional el 1986, i el de Gran Mestre el 1988. Ha estat molts cops campió d’Espanya absolut i per equips, (els seus vuit campionats d’Espanya individuals són un rècord absolut, que supera els 7 aconseguits per Artur Pomar) i va ser durant molts anys el millor jugador espanyol, fins a l’aparició del menorquí Paco Vallejo i la nacionalització del russo-letó Aleksei Xírov.

Illescas també ha destacat per la seva labor de divulgació dels escacs, i el 24 d’octubre de 2005 va succeir en Román Torán com a responsable de la columna diària d’escacs que es publica a la secció de passatemps de La Vanguardia. El 2004 la FIDE li va atorgar el títol de FIDE Senior Trainer, el màxim títol d’entrenador internacional

L’any 2006 va ser entrenador del rus Vladímir Kràmnik en el seu enfrontament amb el búlgar Veselin Topalov en la lluita pel títol mundial que posà fi al cisma als escacs.

A la llista d’Elo de la FIDE de desembre de 2013, hi tenia un Elo de 2607 punts, cosa que en feia el jugador número 3 (en actiu) de l’estat espanyol. El seu màxim Elo va ser de 2640 punts, a la llista de juliol de 1996 (posició 26 al rànquing mundial).

Al Campionat d’Espanya de 2010, disputat el setembre a El Sauzal, Tenerife, Illescas es proclamà campió (per vuitena vegada), en vèncer a la darrera ronda el GM Julen Arizmendi, mentre que el màxim favorit de la prova, Paco Vallejo no podia passar de les taules, i fou finalment segon. Al Campionat d’Espanya de 2011, celebrat a S’Arenal d’en Castell, hi empatà al primer lloc, però quedà segon per pitjor desempat (el campió fou Àlvar Alonso). El 2013 empatà al segon lloc al Campionat d’Espanya, a Linares, amb Julen Arizmendi, Oleg Korneev i David Antón (el campió fou Ivan Salgado).