Josep Toutain Vila (1932-1997)

Josep_Toutain_1982

Josep Toutain Vila va néixer a Barcelona l’any 1932 , va ser alumne de l’Escola Pia de Sant Antoni on va estudiar el Batxillerat fins l’any 1949. Ben aviat la seva passió pel dibuix el va portar a dedicar-se de manera professional al món de la il·lustració on destaca com editor, guionista i dibuixant d’historietes. Tot un referent en aquest món artístic va treballar de forma incansable al llarg de tres dècades entre els 50 i els 80. La seva gran feina com a director de l’agència “Selecciones il·lustradas”i posteriorment en la Editorial Toutain creada per ell mateix van contribuir en gran manera en la renovació del còmic espanyol.
Va saber ser un artista emprenedor i idealista que va posar en el mercat internacional bona part de les seves publicacions com ara: Creepy, Zona 84, Comix internacional, Totem , El Víbora, entre d’altres.
El reconeixement a la seva figura el trobem en el Saló del Còmic de Barcelona que després de la seva mort va crear en honor seu el Premi Josep Toutain al Millor Autor revelació.