Josep Ma Benet i Jornet (1940)

Josep Maria Benet i Jornet és un dramaturg i guionista nascut a Barcelona el 20 de juny de 1940. Va estudiar a l’Escola Pia de Sant Antoni i, més tard, filosofia i lletres a la Universitat de Barcelona i l’any 1962 es va matricular a l’Escola d’Art Dramàtic Adrià Gual. Posteriorment va ser professor de literatura dramàtica a l’Institut del Teatre.

Adscrit al corrent del realisme històric, es va donar a conèixer el 1963 amb l’obra “ Una vella, coneguda olor”, amb la qual va rebre el Premi Josep Maria de Sagarra. La seva extensa obra ha estat reconeguda, entre d’altres, pel Premi Nacional de Teatre, la Creu de Sant Jordi i el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes.

En la seva àmplia obra literària trobem grans obres dramàtiques com són Berenàveu a les fosques. Supertot, Quan la ràdio parlava de Franco o El gos del tinent.
També se’l coneix pels seus guions de sèries de televisió com Ventdelplà, El Cor de la Ciutat i Amar en tiempos revueltos.