P.Josep Guañabens i Maspons, escolapi (1877-1956)

Va néixer a Mataró i va fer-se religiós escolapi a Moià l’any 1892. Es va dedicar des de l’inici de la seva carrera a la docència dels més petits justament a l’Escola Pia de Sant Antoni, on va ser un dels mestres parvulistes més apreciats (1901-1909). Anys després va continuar la seva tasca al col•legi de Camagüey ( Cuba), fou Director d’interns a Puebla de los Angeles (Mèxic) , posteriorment va ser P.Rector a Guanabacoa ( Cuba. A partir de 1929 torna a Espanya on serà Assistent Provincial i Rector de l’Escola Pia de Balmes fins la Guerra Civil. Va ser un gran pedagog i va publicar nombroses obres dedicades a l’ensenyament dels més petits, com ara, La Infancia, La adolescencia, Las letras, cartilla educativa moderna, Pequeño compendio cuestionario para la clase preparatoria y de párvulos. Totes elles editades a Barcelona per l’editorial Elzev entre el 1907 i el 1925.