Josep Gòmez Romero “Dyango” (1940)

Va ser alumne de l’Escola Pia de Sant Antoni . Afeccionat a la música des de petit ja que el seu pare era trompetista,[2] a l’estiu el Josep va començar a cantar pels barris i les festes majors als nou anys per ajudar a casa.[3] Als 12 anys[4] entra al Conservatori de Música de Barcelona per estudiar trompeta i violí. Al costat dels seus companys d’estudis va recórrer Europa durant dos anys interpretant diversos tipus de música.[1] En tornar a Barcelona va començar a forjar-se com a cantant solista, íntim, de veu esquinçada i emotiva.[5] Va entrar al Vegas Club de Barcelona, on tocaven tres orquestres amb els millors músics. El 1964, el cantant estrella Patrick Jaque el va animar i es va llançar a cantar. Poc després començaria a gravar.[2] Dyango va adoptar de nom artístic Django Reinhardt (guitarrista de jazz gitano) pel qual hom el coneix avui, i va debutar al Festival de la Cançó del Duero (1965). I edita el seu primer disc l’ any 1969.
Al llarg de la seva dilatada carrera artística ha interpretat molts boleros i tot tipus de cançons melòdiques, i es molt reconegut per la seva veu. Ha triomfat en escenaris d’arreu del món i , especialment , a l’Amèrica LLatina. I als Estats Units d’Amèrica.
Se’l considera un gran cantant de balada romàntica, amb títols com “la mare” .Al llarg de tot aquest temps ha aconseguit més de cinquanta discs d’ or i de platí. Compromès amb la societat ha participat en el disc de la Marató 2006 i també en el Concert per la llibertat al Camp Nou al 2013.