Jordi Ruiz Martinez (1975)

Jordi Ruiz Martinez (J.Loca) va néixer a Barcelona al barri del Raval l’any 1975.
De formació autodidacta , va començar la seva carrera artística pintant graffiti l’any 1995.
Per en J.Loca la seva pintura i la música no es poden concebre la una sense l’altre; ell mateix qualifica el seu estil de” Rumba Apocalíptica”, i els seus personatges destil·len amor mala llet a parts iguals, son fruit de la barreja del seu univers i del carrer, del imaginari popular, del’ obra gràfica impresa i de sèries de dibuixos animats.
Generalment utilitza animals amb formes i actituds humanes per a parlar, irònicament, d’aquesta societat salvatge en la que vivim. La seva obra es caracteritza per una llibertat formal i una paleta de colors vibrants. Una pintura sincera, d’ànima oberta, on no amaga res i és justament aquesta sinceritat el què produeix l’impacte . Son quadres d’acció, ,que expliquen narracions i ens provoquen. Sempre estan passant coses o estan a punt de succeir, imatges que et fan pensar en l’escena següent. Un món viu i en constant moviment, i per descomptat amb el ritme de la rumba.

EXPOSICIONS

2012 Six Gill Tatoo, Vancouver, B.C.
2008 “Barrio nuevo, barrio viejo” Bonita works, Barcelona
2008 “Rumba hasta la tumba” Montana gallery, Sevilla
2008 “A gem of the Barcelona graffiti scene” Atomic Zombie tattoo, Edmonton, Canada
2005 “Fórceps de Terciopelo” Montana Gallery, Barcelona