Ignasi Vidal (1973)

Joan Ignasi Vidal

Ignasi Vidal va nèixer a Barcelona i va ser alumne de l’Escola Pia de Sant Antoni Ben aviat es va interesar per al teatre i el cant i va formar-se amb Carlos Lasarte i amb M. Ucelay, Mª Luisa Castellanos entre d’altres.
Va iniciar la seva carrera en el món del musical a Grease de Luis Ramírez el 1998, en el paper de Doody. Després van seguir altres treballs dins del gènere com a protagonista, destacant en el paper de Roger a Rent, dirigit por A. Epstein; Amants, (Premio Max al millor espectacle musical 2004) dirigit per Paco Mir; La ópera de cuatro cuartos, dirigida per Calixto Bieito; Vagón de Cola, dirigida per Antonio Campos; Spamalot, dirigit per Tricicle… L’any 2007 interpreta el paper de Judas a la producció de Stage Jesucristo Superstar, dirigida por Stephen Rayne, on aconsegueix el premi coma millor actor de musical del 2008.
També ha treballat en muntatges dramàtics com A la cuina amb l’ Elvis, dirigida per Roger Peña, Don Juan Tenorio, , Soñando a Becquer , o La Ratonera de Agatha Christie, sota la direcció de Víctor Conde. En el cinema ha treballat amb directors com Carlos Atanes, Alex de la Iglesia, Brian Yuzna o Ventura Pons.
A televisió disposa d’un extens currículum :Mar de Fons, El último señor de los Balkanes, Los exitosos Pels… i aparicions a Amar en tiempos revueltos, Jet Lag, El comisario entre altres) .Així mateix ha treballat en nombroses telemovies, destacan Irene de M. Mayol, El estafador de Ricard Figueres, Wendy Placa 20958, Mireia Ros TV3- o El año que trafiqué con mujeres de Jesús Font per a Antena3 T.V.
A l’any 2004 va fundar amb Isabel Vazquez, Gregor Acuña i Marietta Calderón l’ escuela Centro de Artes Escénicas de Sevilla de la que posteriorment neix la productora Excéntrica Producciones, que ha produït espectacles com: Yo cocino y él friega los platos, Restaurant tu three, Infame y D.J. Peep Show.
Interpreta a Javert en el musical “Los miserables” a Barcelona, havent representat el mateix paper a Madrid durant la temporada 2010-2011.
En el 2011 crea i produeix amb David Ordinas, Daniel Diges, Pablo Puyol i Zenon Recalde l’espectacle “Poker de voces”al tetare Calderon i al Lope de Vega de Madrid c
En l’any 2012 es seleccionat per a dònar vida a “la Bestia” en el musical La Bella y la Bestia que la productora Stage porta de gira per Espanya. I també es retroba amb la seva antiga banda de musica de banda i treuen el seu primer disc AMD .