David Belenguer (1972)

david belenguer

David Belenguer

És un exfutbolista català, nascut el 17 de desembre de 1972 a Vilassar de Mar, va ser alumne de l’Escola Pia de Sant Antoni .Ja des de ben petit va començar la seva carrera futbolística al Condal esport, com a defensa central. La seva carrera professional, principalment lligada al Getafe C.F., va ser molt extensa. Entre les dues màximes categories del futbol espanyol va aparèixer en 440 partits durant 18 temporades.

Belenguer va créixer futbolísticament a les files del Reial Madrid i va jugar en un gran nombre d’equips abans de fer el salt a la primera divisió. La temporada 2000-2001 va fitxar pel Reial Betis i va aconseguir l’ascens a la primera divisió aquella mateixa temporada. Prèviament, ja havia debutat a la competició el 30 d’agost de 1998 amb l’Extremadura F.C.

Al 2004, Belenguer va fitxar pel Getafe C.F., també aconseguint l’ascens a la màxima categoria aquella mateixa temporada. Es va convertir en el capità i en un jugador molt important per a l’equip, que va viure el seu millor moment històric, arribant fins i tot als quarts de final de la Copa de la UEFA la temporada 2007-2008.

Belenguer va tenir menys protagonisme en els seus últims dos anys al Getafe i va abandonar el club al final de la temporada 2009-2010, després de rescindir del seu contracte.

A mitjans de juliol del 2010, quan tothom donava per feta la seva retirada, va tornar al seu ex-equip, el Reial Betis, i va signar un contracte per una temporada, cinc mesos abans del seu 38è aniversar i.A causa de les nombroses lesions que va patir, tan sols va poder disputar 20 partits amb el conjunt verd-i-blanc, que va aconseguir l’ascens a la primera divisió després de dos anys d’absè